ელექტრონული რესურსები



რესურსის გამოყენების რეფლექსია  და ინსტრუქცია
თემა:კალციუმი და მისი ნაერთები
კლასი -10კლ
მიზანი:მოსწავლეები შეძლებენ კალციუმის ნაერთების დახასიათებას,მათი მნიშვნელობის    შესახებ მსჯელობას.

ინდიკატორი:X.12 მოსწავლეს შეუძლია ქიმიური ელემენტების და მათი ნაერთების დახასიათება, მათი მნიშვნელობის შესახებმსჯელობა
შედეგი თვალსაჩინოა  თუ მოსწავლე:
>ახასიათებს ელემენტებსა და მათ მნიშვნელოვან ნაერთებს
>აკავშირებს ელემენტის ფიზიკურ და მნიშვნელოვან ქიმიურ თვისებებს მათ გამოყენებასთან
>გეგმავს და ატარებს ცდებს ხისტ და რბილ წყალში საპნის აქაფების პროცესის შესასწავლად
საგნობსაგნობრივ სტანდარტზე დაყრდნობით  რესურსი სრულად აკმაყოფილებს და მასში არის გათვალისწინებული სამიზნე ჯგუფის თავისებურებები
გაკვეთილის ბოლოს მიღწეული შედეგი:
<მოსწავლეებმა გაიგეს ქიმიური ელემენტი კალციუბის ბუნებრივი ნაერთების შესახებ
<იმსჯელეს კალციუმის ბუნებრივი ნაერთების შესახებ
შექმნილი რესურსი სრულად პასუხობს იმ მოთხოვნებს , რომ დააკმაყოფილოს თემის  ირგვლივ  ყველა შეკითხვა, რესურსი შექმნილია არამარტო ქიმიის გაკვეთილისთვის არამედ ის შეიძლება გამოიყენოს ბიოლოგიის მასწავლებელმაც და დაწყებითი კლასის ბუნებისმეტყველების საგნის პედაგოგებმაც. რესურსის გამოყენების დროს არ გვქონია რაიმე სირთულე, ვიქრობ რომ აღნიშნულმა რესურსმა ადვილად მიმიყვანა გაკვეთილის მიზანთან, რესურსი ვიზუალურად არი ლამაზი და მოტივაციის შემქმნელი, რესურსის მიმართ დიდი იყო მოსწავლეთა ინტერესი ,  შექმნილმა რესურსმა მაჩვენა რო ის არი საუკეთესო გზა მოსწავლეთა მოტივაციის შექმნისა
ვებგვერდის მისამართი სადაც განთავსებულია რესურსი:

https://pkhakadze55.blogspot.com/










        რესურსის გამოყენების ინსტრუქცია და რეფლექსია                                                                                                                                                                               რესურსის თემა : ცხიმები
კლასი 11 კლასი
რესურსის მიზანი:
ü  მოსწავლე შეძლებს ცხიმების შედგენილობის დახასიათებას  და კლასიფიკაციას
ü  მოსწავლე იმსჯელებს ცხიმების თვისებების, მიღების შესახებ, მათ მნიშვნელობაზე სასიცოცხლო პროცესებში
ü  მოსწავლე შეძლებს  დააკავშიროს ცხიმების თვისებები მათ გამოყენებასთან
ü  მოსწავლესგამოუმუშავდებაპრეზენტაციის, ციფრული წიგნიერების, ანალიზისადადასკვნებისგაკეთებისუნარები


მეთერთმეთე კლასის სტანდარტზე დაყრდნობით შეიძლება ითქვას რომ შექმნილი რესურსი სრულად პასუხობს და მასში არის გათვალისწინებული სამიზნე ჯგუფის თავისებურებანი
ქიმ.XI.5.მოსწავლესშეუძლიაორგანულინაერთებისდახასიათება, მათიმნიშვნელობისშესახებმსჯელობა.
შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე
ü  აკავშირებს ორგანული ნაერთების თვისებებს მათ შედგენილობაში შემავალ ფუნქციურ ჯგუფთან
ü  აკავშირებს ორგანულ ნაერთთა უმნიშვნელოვანეს  თვისებებს მათ გამოყენებასთან მედიცინაში, ყოფა-ცხოვრებაში, სოფლის მეურნეობასა და ტექნიკაში
ü  აღწერს    ორგანულ ნაერთთა კლასებს შორის კავშირებს და ადგენს შესაბამის სქემებს. წერს სათანადო რეაქციების ტოლობებს

კვლ.XI.1.მოსწავლესშეუძლიაგანსაზღვროსკვლევისსაგანიდაკვლევისეტაპები.

შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე
ü  გამოთქვამსარგუმენტირებულმოსაზრებას/ვარაუდს;
კვლ.XI.2.მოსწავლესშეუძლიაკვლევითიპროცედურისგანხორციელება/ მონაცემებისაღრიცხვა.

შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:

ü  აწარმოებსდაკვირვებასან/დაგაზომვებს, იღებსსარწმუნომონაცემებს;
ü   
რესურსის გამოყენებით მოსწავლები გავიდნენ შემდეგ  შედეგებზე
ü  მოსწავლეებმა შეძლეს  ცხიმების შედგენილობის დახასიათება  და კლასიფიკაცია
ü  მოსწავლეები მსჯელობენ  ცხიმების თვისებების, მიღების შესახებ და მათ მნიშვნელობაზე სასიცოცხლო პროცესებში
ü  მოსწავლეებმა  შეძლეს და დააკავშირეს ცხიმების თვისებები მათ გამოყენებასთან
ü  მოსწავლესგამოუმუშავდპრეზენტაციის, ციფრული წიგნიერების, ანალიზისა და დასკვნებისგაკეთების უნარები






  რესურსის შექმნის იდეა გამიჩნდა  იმისთვის რომ შესასწავლი საკითხი ადვილად აღქმადი და საინტერესო  ყოფილიყო მოსწავლეებისთვის, რადგან სახელმძღვანელოში არის მწირე თვალსაჩინოებები
                                                                                                                                                              შექმნილი რესურსი სრულად პასუხობს იმ მოთხოვნებს , რომ დააკმაყოფილოს თემის  ირგვლივ  ყველა შეკითხვა, რესურსი შექმნილია არამარტო ქიმიის გაკვეთილისთვის არამედ ის შეიძლება გამოიყენოს ბიოლოგიის მასწავლებელმაც და დაწყებითი კლასის ბუნებისმეტყველების საგნის პედაგოგებმაც. რესურსის გამოყენების დროს არ გვქონია რაიმე სირთულე, ვიქრობ რომ აღნიშნულმა რესურსმა ადვილად მიმიყვანა გაკვეთილის მიზანთან, რესურსი ვიზუალურად არი ლამაზი და მოტივაციის შემქმნელი, რესურსის მიმართ დიდი იყო მოსწავლეთა ინტერესი ,  შექმნილმა რესურსმა მაჩვენა რო ის არი საუკეთესო გზა მოსწავლეთა მოტივაციის შექმნისა
ვებგვერდის მისამართი სადაც განთავსებულია რესურსი:
https://pkhakadze55.blogspot.com/








გლუკოზა


რესურსის გამოენების ინსტრუქცია და რეფლექსია
კლასი -   11კლასი                                                                                                                                                                                                                                                                                     რესურსის თემა :ნახშირწყლები. მონოსაქარიდები, გლუკოზა
რესურსის მიზანი:
ü  მოსწავლე შეძლებს ნახშირწყლების კლასიფიკაციას
ü  მოსწავლე იმსჯელებს გლუკოზის ღიაჯაჭვიან და ციკლურ აღნაგობაზე და მის თვისებებზე
ü  მოსწავლე შეძლებს  გლუკოზისა და მისი იზომერის  ფრუქტოზის აღნაგობისა და თვისებების შედარებას
ü  მოსწავლე იმსჯელებს გლუკოზისა და ფრუქტოზის მნიშვნელობაზე სასიცოცხლო პროცესებში
ü  მოსწავლესგამოუმუშავდებაპრეზენტაციის, ანალიზისადადასკვნებისგაკეთებისუნარები
საგნობრივ სტანდარტზე დაყრდნობით  რესურსი სრულად აკმაყოფილებს და მასში არის გათვალისწინებული სამიზნე ჯგუფის თავისებურებები
ქიმ.XI.5.მოსწავლესშეუძლიაორგანულინაერთებისდახასიათება, მათიმნიშვნელობისშესახებმსჯელობა.
შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე
ü  აკავშირებს ორგანული ნაერთების თვისებებს მათ შედგენილობაში შემავალ ფუნქციურ ჯგუფთან
ü  აკავშირებს ორგანულ ნაერთთა უმნიშვნელოვანეს  თვისებებს მათ გამოყენებასთან მედიცინაში, ყოფა-ცხოვრებაში, სოფლის მეურნეობასა და ტექნიკაში
ü  აღწერს    ორგანულ ნაერთთა კლასებს შორის კავშირებს და ადგენს შესაბამის სქემებს. წერს სათანადო რეაქციების ტოლობებს

კვლ.XI.1.მოსწავლესშეუძლიაგანსაზღვროსკვლევისსაგანიდაკვლევისეტაპები.

შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე
ü  გამოთქვამსარგუმენტირებულმოსაზრებას/ვარაუდს;
კვლ.XI.2.მოსწავლესშეუძლიაკვლევითიპროცედურისგანხორციელება/ მონაცემებისაღრიცხვა.

შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:   

აწარმოებსდაკვირვებასან/დაგაზომვებს, იღებსსარწმუნომონაცემებსგაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:



რესურსზე მუშაობის შემდეგ მოსწავლეებმა შეძლეს
მოსწავლეებმა იმსჯელეს გლუკოზის თვისებების, მიღების შესახებ და მათ მნიშვნელობაზე მოახდინეს ნახშირწყლების კლასიფიკაცია
ü   სასიცოცხლო პროცესებში
ü  მოსწავლეებმა შეძლეს შეეადარებინათ გლუკოზისა და ფრუქტოზის აღნაგობა, დააკავშირეს გლუკოზის თვისებები მის გამოყენებასთან




                                                                                                                                                               რესურსის შექმნის იდეა გამიჩნდა  იმისთვის რომ შესასწავლი საკითხი ადვილად აღქმადი და საინტერესო  ყოფილიყო მოსწავლეებისთვის, რადგან სახელმძღვანელოში არის მწირე თვალსაჩინოებები
                                                                                                                                                              თემის  ირგვლივ  ყველა შეკითხვა, რესურსი შექმნილია არამარტო ქიმიის გაკვეთილისთვის არამედ ის შეიძლება გამოიყენოს ბიოლოგიის მასწავლებელმაც და დაწყებითი კშექმნილი რესურსი სრულად პასუხობს იმ მოთხოვნებს , რომ დააკმაყოფილოს ლასის ბუნებისმეტყველების საგნის პედაგოგებმაც. რესურსის გამოყენების დროს არ გვქონია რაიმე სირთულე, ვიქრობ რომ აღნიშნულმა რესურსმა ადვილად მიმიყვანა    11 -ე კლაში გაკვეთილის მიზანთან, რესურსი ვიზუალურად არი ლამაზი და მოტივაციის შემქმნელი, რესურსის მიმართ დიდი იყო მოსწავლეთა ინტერესი ,  შექმნილმა რესურსმა მაჩვენა რო ის არი საუკეთესო გზა მოსწავლეთა მოტივაციის შექმნისა
ვებგვერდის მისამართი რომელზეც განთავსებულია რესურსი:




No comments:

Post a Comment